Thursday, April 14, 2011

heart



ok, kat atas tu gambar jantung...
sem ni ada blajr pasal jantung utk kursus minor...
dsebabkn sy ni tak brape nak bijak mcm org lain, tp brilliant (haha..nak jugak)
jd, kalo bljr biologi ni, sy gemar melukis brlah sy fhm dan ingt...hehe

bak kata confucious...
saya dengar saya lupa,
saya lihat saya ingat,
saya buat saya faham...

jd, kene melukislah br sy fhm hehe...

ok tu br mukadimah jer...
sbnrnyer nak citer pasal heart, sbb tulah sy letak gmbr heart..hehe

heart dlm bm adalah jantung...
tp mcm mn dgn ayat ni: please don't break my heart..
mksdnya tolong jgn hancurkn hati saya...
kan dah mksud heart=hati , padahal hati dlm bi adlh liver...
hmmm..
kat cni kt dah taw bi ni lack of language...heart blh jd jntng atau hati..
tgk bhs Melayu, kaya dgn bahasa...jantung tu jantung lah, mn boleh jd hati...
sbb tu kita kene bangga dgn Bahasa Melayu...
kalo bkn kt yg nak berbangga dgn Bahasa Melayu siapa lg kan?????

p/s: saya org Melayu, dan tak mahu Bahasa Melayu itu menjadi layu...
demi Bahasa Melayu, entri akan datang saya akan tulis tanpa singkatan (shortform)...huhu..

No comments:

Post a Comment