Sunday, April 24, 2011

lepaskan

kawan saya selalu pesan pada saya
kalau kita sayang kat seseorang itu, kita lepaskan dia
dan kalau dia datang kembali pada kita
itu bermakna memang sudah jodoh...

tapi..kadang-kadang, ada juga pasangan yang melepaskan pasangannya tanpa sebab yang kukuh...
kenapa agaknya ya?

"saya lepaskan awak sebab saya nak awak dapat yang lebih baik daripada saya...
saya nak awak bahagia. saya tak mampu membahagiakan awak. saya tak nak membebankan awak. saya tak mampu membuat awak sentiasa tersenyum. sebab itu saya lepaskan awak pergi"



macam situasi kat atas tu...
melepaskan seseorang demi kebahagiaannya...

p/s:melepaskan seseorang yang kita sayang lebih baik daripada mengikatnya jika kita tahu kita tak mampu menjadi yang terbaik padanya...untuk itu, lepaskanlah dan rungkaikanlah segala ikatan...

2 comments:

  1. fine.. aku dlm situasi cmtu.. aku jmpe yg baru tp aku syg yg lama

    ReplyDelete
  2. owh ye ke? hmmm payah jugak camtu...
    masih terkesan di hati kan?
    aku pon tak tau nak kata mcm mn...
    t kiter chat yer..insyaAllah...
    i want to know more detail about it...

    ReplyDelete